Wat doe je dan voor werk?

Drie pijlers en drie hoofden

L.S.,

Dus, Kirsten, je bent voor jezelf begonnen? Maar wat dóe je dan voor werk?

Natuurlijk moet ik mezelf ‘verkopen’, de wereld vertellen wat ik als diensten aanbied en waarom jij, je partner, vrienden van je, mij absoluut nodig hebben. Maar hoe ongemakkelijk is dat toch! Zeker als je, zoals ik, van diversiteit houd en best wat ervaring hebt op verschillende gebieden. Geen specialisme eigenlijk, of toch wel? Wat is dan mijn ‘werk’?

Ik heb op mijn website omschreven wat ik voor jou, kleine zelfstandige of ondernemer, coach, trainer of therapeut, kan betekenen. Ingedeeld in drie supportpijlers: events, communicatie en office. Deze maand houd ik me bezig met opdrachten uit iedere pijler, grappig genoeg. Dus dit is mijn werk!

Online marketing (communicatie)

Met enorm veel plezier verzorg ik voor Jaeike, coach met paarden de sociale mediaberichten, inclusief teksten, ontwerp en planning, hebben we haar eerste online training ontworpen incl. digitaal werkboek en onderhoud ik de website. Het is zo’n leuk project dat ik een aanvullende opleiding tot online marketeer doe. Het vakgebied is divers, er is veel over te leren én direct toepasbaar. Jaeike en ik sparren regelmatig en ik zet haar ideeën om in praktijk. Mooi werk!

Administratie inrichten (office)

In de afgelopen decennia heb ik geleerd diverse financiële administraties in te richten. Niet door een opleiding, maar door het in de praktijk te doen én door met experts te werken. Een ideale leerschool blijkt nu, want nu ik voor mezelf een administratie moest inrichten, kwam die kennis goed van pas. Onderweg heb ik Moneybird ontdekt: een heel prettig boekhoudpakket voor de kleine ondernemers. Voor inmiddels vier ondernemers heb ik de basis ingericht: van het aanmaken van de grootboekrekeningen, de factuurlayout tot de bankkoppeling. Een paar uur ondersteuning en uitleg hoort erbij. Voor mij al met al een project voor een paar uur, maar het helpt de ander enorm. En ja, ook dit vind ik heerlijk om te doen.

Event organiseren

Hoewel het nu bijna onnatuurlijk klinkt om een fysiek evenement te organiseren voor een x aantal mensen, gaan er zeker betere tijden te komen. En je kunt als organisatie niet wachten tot het zo ver is, omdat je dan simpelweg te laat met het voorbereiden begint. Dus voor een nieuw op te richten evenement incl. groot diner, sprekers en muzikale omlijsting is een coördinator nodig: iemand die een helikopterblik heeft, oog voor details en ervoor kan zorgen dat het event zo’n succes wordt, dat het een jaarlijks terugkerend hoogtepunt wordt. Helemaal in mijn straatje!

Over wat er zoal komt kijken bij een dergelijke organisatie, zal ik beslist nog eens uitweiden. Laat ik daar nu héel veel ervaring in hebben!

Zie je de diversiteit? Daar krijg ik nu energie van! De vraag is dus: wat heb jij nodig en de kans is vrij groot dat ik je ermee kan helpen óf – door mijn inmiddels opgebouwde netwerk van collega virtueel professionals – je kan doorsturen naar een andere kanjer.

Dus Kirsten, wat doe je dan? Ik help jou met wat voor jou níet de kern van jouw zaak is. Dus vraag ik jou als eerste: waar loop jij tegenaan binnen je bedrijf of praktijk? Wat zou je anders willen? En erna kijken we samen wat ik kan doen.

Kirsten Walgreen | VakWerk

Kirsten Walgreen | VakWerk