Vakwerk SCHEPT ORDE EN STRUCTUUR VOOR RUST EN RUIMTE
Orde en overzicht
Ruim 25 jaar heb ik bureaus van diverse stichtingen opgericht, geprofessionaliseerd en aangestuurd. Daarbij heb ik ook alle voorkomende werkzaamheden zelf uitgevoerd. Van het uitzoeken welk relatiebeheerpakket het meest functioneel is tot het maken van jaarverslagen: been there, done that. Er zijn weinig taken die ik niet graag uitvoer en ik neem er met plezier een paar van je over: tijdelijk of voor langere termijn. Als jij er maar gelukkig van wordt. Hieronder een niet-uitputtende lijst ter inspiratie.
Vakwerk officesupport neemt werk uit handen
Ingrid Eijben
Sterk en creatief in het bedenken van oplossingen
“Wij hebben de afgelopen jaren een leuk, gezellig contact gehad als collega’s op afstand. Ik heb Kirsten leren kennen als een intelligente, vlotte en spontane dame. Zij kan heel goed hoofdzaken van bijzaken onderscheiden en is sterk en creatief in het bedenken van oplossingen. Zij kan goed communiceren en organiseren. Naast deze eigenschappen, die natuurlijk zakelijk van belang zijn, vind ik Kirsten een fijn mens: leuk, gezellig en behulpzaam. En uitermate discreet! De keren dat wij hebben samengewerkt verliep dat vlot, soepel en efficiënt.”
Ingrid Eijben, Persoonlijk assistent Drs. C. van ZadelhoffTommy Meeuws
Ze is van vele markten thuis
“Als extern controller bij het Nexus Instituut heb ik jarenlang met Kirsten samen mogen werken. Ik heb Kirsten leren kennen als een zeer prettig en kundig persoon. De financiële stukken die onder haar supervisie werden voorbereid waren nauwkeurig en met aandacht samengesteld. Richting haar collega’s was ze sociaal en meegaand als het kon, maar ze verwachtte van haar team wel hetzelfde hoge niveau. Ze was zeer alert op het halen van de diverse deadlines en schroomde niet om zelf flink de handen uit de mouwen te steken. Ze is van vele markten thuis. Niet alleen financieel, maar ook op het gebied van marketing, IT en organisatorisch.”
Tommy Meeuws, Directeur-eigenaar Duisenburgh Financieel AdviesArnold R.J. Croiset van Uchelen
Organisatorisch en financieel deskundig, goed georganiseerd
“Met Kirsten heb ik intensief samengewerkt in een aantal van haar functies, waaronder die van zakelijk directeur van het Nexus Instituut, waarvan ik voorzitter van de Raad van Toezicht ben. Ik heb Kirsten leren kennen als een organisatorisch en financieel deskundig en goed georganiseerd iemand, die het overzicht behoudt, de voortgang bewaakt en obstakels voortvarend opruimt. Daarbij is Kirsten een sociaal zeer vaardig iemand, die onmiddellijk een positieve sfeer om zich heen weet te creëren met de mensen met wie ze werkt en hun klanten. Ik beveel haar van harte aan voor al diegenen die een prettige en zeer capabele rechter- (of linker-) hand zoeken.”
Arnold R.J. Croiset van Uchelen, Partner Allen & Overy LLPTruze M. Lodder
Praktische inslag en warme persoonlijkheid
“Kirsten was de ruggengraat van de organisatie van het Nexus Instituut vanaf de oprichting in 1994. Zij weet wat het betekent om ondernemer te zijn, ze begrijpt zowel de publieke als de corporate wereld en is een goede communicator en relatiebeheerder. Haar praktische inslag zorgde bij Nexus voor de geslaagde realisatie van vele mooie projecten. Van de organisatie van het bureau, de redactie van het Nexus-tijdschrift en de boeken, de internationale conferenties en lezingen tot het jaarverslag: Kirsten zorgde ervoor dat alles goed geregeld en georganiseerd was. Kirsten is een charmante, warme persoonlijkheid, die plezier schept in het resultaat van haar werk, ook als ze dat verricht in een dienende rol ten opzichte van het boegbeeld van de organisatie.” (Foto: Eugène Schwartz)
Truze M. Lodder, Voormalig zakelijk directeur De Nederlandse Opera, bestuurder, commissaris en toezichthouderMarcel van den Boogert
Ze kan talloze ballen in de lucht houden!
“Als medeoprichtster en zakelijk directeur van het Nexus Instituut is Kirsten Walgreen er twintig jaar lang op succesvolle wijze in geslaagd talloze ballen tegelijk in de lucht te houden. Zij droeg de verantwoordelijkheid voor de financiën en het dagelijks beheer van het kantoor, faciliteerde de omgang met de algemeen directeur, had de supervisie over het achtkoppige personeel en onderhield vele, vele arbeidsintensieve contacten met het wereldomspannende werkveld. Voor het welslagen van alle publieksactiviteiten zijn haar tomeloze inzet achter de schermen en haar organisatorisch genie al die jaren van essentiële betekenis geweest, terwijl zij er tegelijk op heeft toegezien het Instituut een hartelijk en gastvrij gezicht mee te geven. Daarnaast bracht zij een belangrijke stem in bij het samenstellen, redigeren en vormgeven van alle Nexus-publicaties, inclusief het tijdschrift en vele brochures. Ten slotte verstond Kirsten – en dat is niet veranderd – de kunst om mensen aan het lachen te krijgen, een onderschat talent dat in hoge mate bijdraagt aan haar professionele kwaliteiten.”
Marcel van den Boogert, Voormalig eindredacteur en beleidsmedewerker Nexus Instituut, onafhankelijk redacteur, docent en schrijver